Bayar 30 ringgit untuk dosa 15 tahun yang lalu

Home islam Kehidupan

Ingat ketika masih kanak-kanak dan nakal? Apakah perkara paling nakal yang anda lakukan sebagai seorang kanak-kanak? Baiklah, apa pun, sebilangan besar kita hanya akan mengambilnya sebagai ingatan yang indah, atau cerita yang tidak diketahui oleh siapa pun.

Walau bagaimanapun, remaja ini tidak dapat boleh jalani hidup tanpa perbetulkan zaman silamnya. Jadi dia memutuskan untuk mengambil keputusan untuk perbetulkan apa yang di buatnya sebelum ini yang tak betul.

Dikongsi di Twitter oleh Camelia, surat pengakuan dan RM30 ditinggalkan di outletnya oleh seorang pelanggan berusia 15 tahun yang biasa mencuri kerupuk ikan terbang dari Giant Hypermarket di Shah Alam. Ia sangat menarik!

Seperti yang dijelaskan dalam surat itu, dia biasa mencuri keropok setiap kali dia melawat kedai. Dia akan pergi ke rak biskut khidmat layan diri dan ambil beberaapa keping untuk makan. Dia telah melakukannya sejak berusia 9 tahun dan sepanjang sekolah menengahnya.

“Saya berusia 15 tahun sekarang, dan saya menyedari bahawa apa yang saya makan haram kerana saya tidak membayarnya.””Oleh itu, untuk kesalahan ini, saya mohon ribuan permintaan maaf.”

Memandangkan beliau mengakui bahawa dia hanya akan mengambil kurang daripada 7 keping ikan terbang semasa setiap lawatannya, remaja yang jujur telah memasukkan RM30 dalam surat tersebut .

Surat itu berakhir dengan hati yang kecil dan lukisan tiga ikan berlabel ‘biskut ikan’.

Anak lelaki itu harus menerima tepukan di atas kelakauannya yang cuba perbetulkan kesilapan lalu.”Jika ibu bapanya mengetahui kejujurannya, mereka pasti akan sangat bangga.”

pish biscuits - WORLD OF BUZZ 3

pish biscuits - WORLD OF BUZZ 4



Ada juga netizen yang mengaitkan dengan PT3 yang membuatkan pelajar ini insaf

pish biscuits - WORLD OF BUZZ 8
pish biscuits - WORLD OF BUZZ 9


pish biscuits - WORLD OF BUZZ 5
pish biscuits - WORLD OF BUZZ 6
pish biscuits - WORLD OF BUZZ 7

remaja juga memohon maaf kerana tidak mampu memberikan surat dengan tangan kerana dia akan berpindah ke Terengganu. Kami dari Inspirasi Media merasakan kejujuran anda akan membuatkan mereka maafkan anda. sumber Camelia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *