Cerita Joker adalah kisah benar yang perlu kita tahu sebabnya

hiburan Home

Joker dah pecah panggung semua orang bercakap tentangnya sekarang. Sekiranya anda tidak tahu apa yang ingin di utarakan dalam cerita ini,insyaAllah saya bagitau sebab wujudnya watak joker ini., Joker adalah filem mengenai Arthur Fleck, seorang lelaki yang mengalami penyakit yang disebut ‘Pseudobulbar affect’ (PBA), di mana dia mengalami ketawa yang tidak dapat di kawal, dan akhirnya dia kembali kepada masyarakat yang mengelak dan menghina dia sehingga dia mengunakan kekerasan.

Sinopsis buruk, saya tahu, tetapi semoga ia mendorong anda untuk menonton filem ini

PBA sebenarnya adalah penyakit sebenar yang menyebabkan ketawa tidak terkawal atau menangis, dan boleh sebabkan kecederaan otak (#spoileralert?) Dan strok, antara lain. Video yang menyayat hati di bawah menunjukkan kehidupan orang sebenar yang menderita PBA, di mana mereka tidak dapat mengawal ketawa atau menangis mereka dalam situasi yang tidak menuntutnya.

Video menunjukkan bagaimana orang-orang yang menderita kerana penyakit mereka, seperti yang dikatakan setiap orang memanggilnya gila apabila dia ketawa di pengebumian neneknya! Seorang wanita lain menangis, tetapi dia tidak kecewa atau sedih, ini hanya penyakitnya. PBA berbeza dengan kemurungan . Perbezaan utama adalah bahawa PBA berlangsung untuk tempoh masa yang singkat sementara kemurungan berlanjutan lebih lama.

Tetapi kebenaran yang menyedihkan adalah bahawa orang yang menderita PBA sering menderita depresi kerana gejala-gejala itu mempengaruhi kehidupan seharian mereka, menyebabkan mereka menjadi tertekan.

Banyak yang menderita penyakit mental dan ramai yang menderita dalam diam. Sekiranya anda mengalami sebarang penyakit mental, dapatkan bantuan profesional dan jangan berdiam diri. sumber GIPHY & YouTube

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *